40 гадоў з дня першага палёту самалёта МіГ-29УБ

29 красавіка 1981 года лётчык-выпрабавальнік А.Г. Фастовец здзейсніў першы палёт на першым вопытным узоры самалёта МіГ-29УБ.

У 1976 годзе выйшла Пастанова Савета Міністраў СССР аб распрацоўцы вучэбна-баявой мадыфікацыі самалёта МіГ-29УБ. Эскізнае праектаванне спаркі пачалося толькі праз два гады, бо ўсе намаганні ОКБ былі сканцэнтраваны на асноўным варыянце самалёта - баявым МіГ-29.

Другую кабіну самалёта размясцілі за кошт скарачэння абсталявання. З самалёта дэмантавалі лакатар, замяніўшы яго прыладамі імітацыі. Оптыка-электронны прыцэльна-навігацыйны комплекс ОЭПрНК-29УБ адрозніваўся ад устаноўленага на баявым самалёце дубляваннем органаў кіравання і часткова індыкацыі. Станоўчай асаблівасцю новага навучальнага МіГа быў выдатны агляд з абедзвюх кабін. Самалёту быў прысвоены індэкс 9-51.

Дзяржаўныя выпрабаванні спаркі пачаліся ў 1981 годзе, а ў 83-м дакументы аб прыняцці машыны на ўзбраенне ўжо былі падпісаныя.