Расія і Беларусь падпісалі пагадненне аб стварэнні самалёта «Асвей»

15 красавіка падчас візіту Прэм'ер-міністра Рэспублікі Беларусь Рамана Галоўчанкі і ягоных перамоваў з расійскім калегам Міхаілам Мішусціным адбылося падпісанне міжурадавага пагаднення, звязанага з распрацоўкай, а таксама арганізацыяй вытворчасці двухрухальнага лёгкага шматмэтавага самалёта «Асвей».

«Яшчэ адзін дакумент — міжурадавае пагадненне аб сумеснай вытворчасці лёгкага шматмэтавага самалёта «Асвей». У Саюзнай дзяржавы вялікая тэрыторыя. Нам, вядома, патрэбныя самыя сучасныя самалёты розных класаў, розных тыпаў для перавозак і пасажыраў, і грузаў. Таму мы прыступаем да глыбокай кааперацыі ў сферы авіябудавання на аснове ўзаемнай выгады і раўнапраўнага выкарыстання і тэхналогій, і, што вельмі важна, агульных вытворчых магутнасцяў».
Прэм'ер-міністр Расійскай Федэрацыі Міхаіл Мишустин, 15 красавіка 2024 года.

Подпісы пад гістарычным дакументам паставілі Міністр прамысловасці і гандлю Расіі Дзяніс Мантураў і Намеснік Прэм'ер-міністра Беларусі Пётр Пархомчык.

Такім чынам задума стварэння авіяцыйнай тэхнікі, дэталёва прапрацаваны спецыялістамі брацкіх краін, ператварыўся ў канкрэтны праект і набыў форму нарматыўнага прававога акта, абавязковага да выканання дагаворнымі старанамі.

Пасля падпісання пагаднення, кажучы пра яго значэнне, Кіраўнік беларускага ўрада Раман Галоўчанка заўважыў:
«Пагадненне заключана ў тым ліку ў мэтах нацыянальнай бяспекі, а таксама забеспячэння тэхналагічнага суверэнітэту як Беларусі, так і Расіі... прычым мы знайшлі форму, пры якой Расія і Беларусь фактычна на парытэтных асновах інвестуюць у гэты праект і адпаведна будуць з'яўляцца таксама сумесна ўласнікамі таго вырабы, якое будзе створана ў ходзе рэалізацыі гэтага важнага праекта».

Раман Галоўчанка таксама ўдакладніў, што пагадненне з'яўляецца часткай нядаўна падпісанай комплекснай праграмы супрацоўніцтва ў галіне авіябудавання паміж Беларуссю і Расійскай Федэрацыяй.

Міхаіл Мішусцін дадаў, што падобныя рашэнні вельмі важныя ў Саюзнай дзяржаве:«Лічу, што менавіта гэтага ад нас чакаюць грамадзяне і Расіі, і Беларусі».

У дакуменце сказана, што фінансаванне праекта будзе ажыццяўляцца старанамі на парытэтных пачатках. Пры гэтым стварэнне новых вытворчасцяў і тэхнічнае пераабсталяванне кожная краіна будзе ажыццяўляць за свой кошт.

Як вядома, асноўная нагрузка па рэалізацыі важнага для краіны высокатэхналагічнага праекта з беларускага боку ляжа на ААТ «558 Авіяцыйны рамонтны завод» – арганізацыю айчыннага ваенна-прамысловага комплексу з багатай гісторыяй, баявымі і працоўнымі традыцыямі. Кіраўніцтва і працоўны калектыў прадпрыемства перакананыя, што разам з расійскімі спецыялістамі АТ "Уральскі завод грамадзянскай авіяцыі", галоўным выканаўцам з расейскага боку, атрымаецца паспяхова рэалізаваць гэты амбіцыйны і важны для Саюзнай дзяржавы праект.

Першы і самы важны крок да набыцця статусу авіябудаўнічымі дзяржавы Беларуссю зроблены. Працуем.



Па матэрыялах афіцыйнага сайта Дзяржаўнага ваенна-прамысловага камітэта Рэспублікі Беларусь.